در خانه ی آب و گل

بی توست خراب این دل

در خانه ی آب و گل

بی توست خراب این دل

210

شلوغی بیش از حد مشهد، این روزها برای اکثریت مردم شهر مشهد و حتی مسافرین عزیز، مشکل ساز شده است! و خیابان ها و مسیرهای اطراف حرم مطهر، بسیار بسیار شلوغ و غیر قابل تحمل...! چندین بار از طریق اخبار استان، پلیس شهر مشهد از مردم مشهد درخواست کرده است که تا حد ممکن در خیابان های نزدیک به حرم تردد نکنند! تا حتی گاهی درخواست شان تبدیل به تهدید هم شده است!  فرموده اند که مانع از ورود ماشین های با نمره ی مشهد به خیابان های مذکور خواهند شد!


پریروز خانمی محترم در اتوبوس کنار من نشسته بود، بعد از پرسیدن چند سوال، وقتی مطمئن شدند که مشهدی هستم سوال های دیگری هم پرسیدند! من هم که خب همه ی شهر مشهد را بلد نیستم ناچار شرمنده شدم! بد نیست دوره ای ببینم برای شناخت شهر و بازارها و مکان های تفریحی و ... تا این طور وقت ها که زیاد هم پیش می آید خجالت زده نشوم!! 


خانم محترم اهل کرمان بودند! اما آب و هوای مشهد را از من بهتر می دانستند و حتی اسامی خیابان ها و میادین را... کمی هم گلایه داشتند که چرا مشهد اینقدر شلوغ است!!!؟ حیف که خجالت کشیدم! و گرنه دلم می خواست بگویم، نیمی از این اتوبوسی را که الان در آن نشسته ایم، که خانواده ی شما هستند عزیز جان! 

نمی دانم چرا خیلی ها همش دلشان می خواهد انتقاد کنند! حتی به هوای مشهد هم گیر می دهند! تابستان می گویند چرا گرم است!؟ زمستان می گویند: قربان امام رضا بروم چقدر سرد است!! 


خانم کرمانی! که به نظر مهربان بودند و مهمان نواز! به اصرار زیاد شماره ی تلفن همراهشان را به بنده دادند که اگر کرمان رفتم مزاحمشان شوم! هر چقدر توضیح دادم که امکان سفر من به شهر تاریخی و زیبای کرمان تقریبا زیر صفر است باز هم اصرار فرمودند! و من هم پذیرفتم! 


دیشب هم یک پدر و فرزند اهل تهران، درب منزل ما را محترمانه کوبیدند و شکایت یکی از کسبه ی محل را به ما داشتند که دو سال قبل که به مشهد آمدیم چنین و چنان شد! البته در حد یک سوء تفاهم بود، موضوع مهمی نبود...


خیلی دلم می خواهد در مورد روابط زائرین محترم و مردم مشهد مفصل بنویسم! اما نمی دانم چرا تمرکز لازم برایم ایجاد نمی شود! 



نظرات 1 + ارسال نظر
امیرمهدی پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:58 ق.ظ

سلام
این غیبتهای طولانی شما دوستانتان را نگران می کند.امیدوارم ایام بکام و اوضاع زندگی بر وفق مراد باشد.ان شائ الله که خوب و سلامت هستید.فرمایشات جدید حاج آقا را پیشنهاد می کنم حتماً دنبال کنید.لینکش را می گذارم تا شما و دیگر دوستان استفاده کنند.مباحثی که از تاریخ 30 تیر درباره اقتضائات ژنتیکی و چگونگی تغییر آنها مطرح شده بسیار جالب و کاربردی است.زیر سایه امام زمان روحی فداه باشید.
http://ommeabiha.ir/oc/?page_id=556&cat=45&subcat=64

سلام و درود
بابت غیبت های طولانی عذرخواهی می کنم، باور کنید گرفتار بودم ..
چند روزی را در سفر بودم ( از سفرم خواهم نوشت) و بعد از آن هم هر روز به شکلی گرفتار شدم!

فعلا اوضاع به لطف الهی و دعای دوستان خوب است ..!

بابت لینک بسیار بسیار سپاسگزارم
واقعا ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد